Rutiner vid felanmälan/störning
Nedanstående rutiner skall alltid tillämpas vid felanmälan/störning. Undantag från detta kan dock göras vid akuta händelser, t.ex. vid pågående vattenskada med utströmmande vatten eller vid stopp i avloppssystem, då kontakt kan tas direkt med någon i styrelsen.
- Anmälan vid fel/störning skall vara skriftlig, som mail till styrelse@brffredriksstrand.se eller genom brev till föreningens fack i fastighetsboxen, Fredriksstrandsvägen 12. Din tvättstugenyckel går även till porten i 12:an och föreningens fack är märkt Brf Fredriksstrand (så lägg inte brevet i serviceboxen). 
- Anmälan om fel/störning skall vara daterad och underskriven. Ange även lägenhetsnummer. 
- Vid anmälan genom mail kommer du att få ett svarsmail som bekräftar att anmälan är mottagen. Detta görs manuellt, normalt inom ett dygn. 
- Du kan komma att bli kontaktad av någon i styrelsen för inhämtande av kompletterande uppgifter. 
- Under handläggningen kan du ev. komma att bli informerad om hur ärendet fortskrider. 
- När ärendet är avslutat kommer du att få ett svar genom samma kontaktmedia som du gjort anmälan. 
STYRELSEN